IA i consultoria: aliats o competència?
Recentment, la intel·ligència artifical s'ha convertit en una realitat present en moltes empreses. La capacitat per analitzar dades massives, generar respostes automatitzades i optimitzar processos ha generat una pregunta inevitable: acabarà substituint als consultors?

Aquesta eina és molt útil en tasques que impliquen un gran volum d'informació. En concret, a l'àmbit de la consultoria s'està utilitzant per analitzar dades financeres o de mercat de manera més ràpida i precisa, generar simulacions de diferents escenaris, automatitzar informes, i detectar patrons o riscos que de forma manual poden passar desapercebuts.
Tot i que la IA resulta molt eficient, encara hi ha certs aspectes fonamentals que depenen del valor humà. Aquest és el cas de l'empatia amb el client, la capacitat de gestionar equips humans, la creativitat a l'hora de proposar solucions, o bé la comunicació efectiva i la generació de confiança. És en aquesta part on els consultors marquen la diferència i creen valor real.
Hem de ser conscients que el rol de la IA és el d'amplificar les capacitats dels consultors. El futur del sector es basa en saber integrar aquestes eines tecnològiques en el seu dia a dia. Per tant, la combinació d'eines derivades de la intel·ligència artificial amb una mirada estratègica i empàtica seràn la clau per oferir solucions intel·ligents, personalitzades i sostenibles a llarg termini.